Въпроси и отговори


1. Заявка
Как мога да стана клиент на Българска монетна къща и да заявя избран продукт? Това може да направите с талон за заявка или писмо на адрес:
БЪЛГАРСКА МОНЕТНА КЪЩА п.к. 155 1504 София

Можете да поръчате и на info@bch.bg или на тел. 02/814 50 66, всеки работен ден от 9,00 до 18,00 часа. Разговорът се таксува съгласно стандартните тарифни планове на Вашия оператор.

И в трите случая трябва да посочите избрания продукт, Вашето име, точен адрес за доставка и телефон за връзка. Посочените начини на заявка са абсолютно равностойни. Поръчките се обработват по реда на тяхното постъпване.

1.2. Как мога да откажа направена поръчка?
Ако решите да откажете вече направена поръчка, се обадете на тел. 02/814 50 66 и информирайте служителите на нашия отдел за обслужване на клиенти. Имайте предвид, че е възможно пратката вече да е изпратена и да бъдете потърсени от куриер. Достатъчно е да потвърдите своя отказ пред него.

1.3. Как мога да върна получен и заплатен от мен продукт?
Имате право да върнете продукта в срок от 14 работни дни от получаването му. Ако решите да върнете получения от Вас продукт, се обадете на тел. 02/814 50 66 и уточнете детайлите по връщането със служителите на нашия отдел за обслужване на клиенти. Изпратете го с непроменено първоначално качество, заедно с принадлежащите му документи и окомплектовка. След получаването му от наша страна, стойността на продукта ще Ви бъде възстановена с пощенски запис. Стойността на транспортните разходи не се възстановява.
Молим Ви в документите за връщане на пратката да посочвате трите си имена, тъй като Български пощи ги изискват при изпращане на запис.

2. Лични данни


2.1. Гарантирано ли е съхранението на моите данни?
Българска монетна къща Ви гарантира съхраняването на Вашите данни. Ние ще ги използваме само за доставка на заявените от Вас продукти и реклама на нови предложения. Като администратор на лични данни Българска монетна къща притежава Удостоверение № 300223 / 9.02.2011, издадено от Комисията за защита на личните данни.

2.2. Как да откажа съхраняването на моите данни?
Във всеки един момент можете да откажете съхраняването на Вашите данни и използването им за рекламни цели. Писмо или кратко телефонно обаждане са напълно достатъчни.

3. Заплащане


3.1. Как да заплатя поръчаните продукти?
Заплащате на куриера при извършването на доставката.

3.2. Мога ли да заплатя по банков път?
Ако желаете да заплатите по банков път, ще Ви изпратим фактура на посочен от Вас e-mail адрес. Доставката ще бъде извършена след като дължимата сума постъпи по нашата банкова сметка.

4. Доставка

4.1. Как се извършват доставките?
Доставките са извършват в работно време на посочен от Вас адрес. В София - от служител на Българска монетна къща, а в останалите населени места в страната – от куриер на фирма "Спиди".

4.2. Колко струва доставката?
Доставката за София е безплатна. Стандартната цена за доставка до други населени места в страната е 6 лв. 4.3. Мога ли да ползвам друга куриерска фирма?
Ако желаете да използвате друга куриерска фирма, моля да ни информирате при заявката. В този случай сумата за транспорт ще бъде съобразена с тарифата на съответната компания.

4.4. Кога ще получа своята поръчка?
Доставката на поръчаните от Вас продукти ще бъде извършена възможно най-бързо. Ако е необходим срок над 7 работни дни, нашите служители ще Ви информират за това.

4.5. Мога ли да променя адреса на доставка?
Да, достатъчно е да се обадите на нашия телефон 02/814 50 66.

4.6. Може ли пратките да бъдат доставяни на адрес пощенска кутия?
За съжаление не ни е възможно да извършваме доставките до адрес пощенска кутия.

5. Съхранение


5.1. Как да съхранявам колекционните си продукти?
Голямата част от предлаганите от нас продукти са изработени във висшето монетно качество мат-гланц. Единственият сигурен начин за запазване на тяхното качество е съхраняването им в защитни капсули. Добре е да не отваряте капсулите, с които емисията е доставена до Вас. В случай, че по някакви причини се налага да отворите защитната капсула, моля докосвайте продуктите с ръкавици от плат.

5.2. Получих пратката повредена. Какво да направя?
Свържете се с отдела за обслужване на клиенти на тел. 02/814 50 66. Нашите консултанти ще Ви съдействат.

6. Каква е разликата между монети и възпоменателни медални емисии?

Монетите се емитират от емисионен институт, който има това право. /В България това е Българска народна банка./ Те са реално платежно средство. Притежават определени задължителни атрибути – номинал, година на емитиране, държава-емитент и др., които варират в зависимост от изискванията на съответната държава. Медалните емисии са възпоменателни продукти, отсечени по определен повод. Те са изработени във висше монетно качество и отговарят на техническите и качествени изисквания при сеченето на монети. Имат нумизматична стойност.

7. Колекционни програми

7.1. Закупих първата възпоменателна медална емисия от колекцията. Какво е необходимо, за да получа и останалите?
Със закупуването на стартовата медална емисия от една колекция, Вие си гарантирате правото на всеки четири седмици да получавате следващ продукт от поредицата. Не необходимо да правите допълнителна заявка.

7.2. Мога ли да не чакам четири седмици, а да събера по-бързо колекцията?
Няма проблем да Ви доставим всяка една от вече наличните медални емисии от колекцията в желан от Вас срок.

7.3. Пропуснах няколко възпоменателни медални емисии от абонамента си? Мога ли да попълня колекцията си?
Да, няма проблем да попълните колекцията си с пропуснатите от Вас продукти. Това може да стане както след като съберете всички останали медални емисии от абонамента, така и във всеки един момент от събирането на колекцията.

7.4. Закупих две медални емисии от колекцията. Длъжен ли съм да купя и останалите?
Може във всеки един момент да прекратите събирането на колекцията. Достатъчно е да ни информирате с писмо или телефонно обаждане. Ако ни информирате своевременно, ще бъде избегната възможността следващият продукт вече да е изпратен. Ако това все пак е станало, достатъчно е да информирате куриера, че желаете пратката да бъде върната.